Wiadomości

  • 13 komentarzy
  • 5094 wyświetleń

Interpelacja poselska w sprawie budowy bezkolizyjnego skrzyżowania

Poseł Jacek Niedźwiedzki, już od początku kadencji, aktywnie reprezentuje interesy mieszkańców Grajewa, podejmując konkretne działania. Jego zaangażowanie nie ogranicza się do symbolicznych gestów. Niedawno złożył interpelację w sprawie budowy bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Piłsudskiego.

 

To już kolejna interpelacja posła Jacka Niedźwiedzkiego skierowana do rządu w sprawach istotnych dla rozwoju i komfortu życia społeczności Grajewa. Wcześniej interweniował  m.in. w sprawie koniecznego remontu dworca kolejowego w Grajewie, apelując o przywrócenie jego funkcjonalności i dostosowanie do nowoczesnych standardów. Teraz ponownie staje po stronie mieszkańców, tym razem w sprawie kontrowersyjnych rozwiązań projektowych związanych z budową linii Rail Baltica.

 

Planowana modernizacja linii kolejowej, choć ma służyć poprawie połączeń transportowych i rozwojowi regionu, w przypadku Grajewa może przynieść poważne utrudnienia. W związku z założeniami inwestora, czyli PKP PLK, o odejściu od bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w ciągu ul. Piłsudskiego, mieszkańcy niepokoją się o scenariusz podziału miasta na dwie części.

Dodatkowo obawiają się, że spowoduje to również wzrost hałasu, problem z przepustowością, i ogólne pogorszenie jakości życia w centrum miasta. Konsultacje społeczne, według często pojawiających się opinii, nie odzwierciedlają rzeczywistych potrzeb i oczekiwań mieszkańców.

W odpowiedzi na obawy grajewian, poseł Jacek Niedźwiedzki wystosował interpelację do ministra infrastruktury, zwracając się o  ponowne przeanalizowanie budowy bezkolizyjnego skrzyżowania w ulicy Piłsudskiego w Grajewie, co pozwoliłoby na uniknięcie negatywnych skutków. Zwrócił się także z postulatem budowy dodatkowego bezkolizyjnego przejścia dla pieszych pomiędzy ulicami Piłsudskiego i Cmentarną.

 

- Realizacja inwestycji tej skali powinna uwzględniać interesy lokalnej społeczności, a nie je pomijać. Nie możemy zgodzić się na rozwiązania, które będą pogarszać warunki życia mieszkańców Grajewa - komentuje poseł.

W odpowiedzi na interpelację, minister infrastruktury poinformował, że w trwającym postępowaniu przetargowym jako opcję przewidziano budowę wiaduktu kolejowego i wiaduktów drogowych w rejonie ul. Piłsudskiego oraz przejścia pod torami wraz z przebudową i budową układów drogowych i infrastrukturą towarzyszącą. Decyzja w tej sprawie ma zostać podjęta po wyłonieniu wykonawcy i przeprowadzeniu szczegółowej analizy kosztów.

 

Minister zapewnił także, że w ramach inwestycji zostaną zastosowane nowoczesne rozwiązania ograniczające hałas, m.in. szyny bezstykowe, betonowe podkłady i ekrany akustyczne. PKP PLK, jako inwestor, ma prowadzić dalsze konsultacje i uwzględniać stanowiska samorządów lokalnych.

 

Dzięki zdecydowanej postawie posła Niedźwiedzkiego, głos mieszkańców Grajewa został przedstawiony w Warszawie. To przykład skutecznego działania parlamentarzysty, który nie tylko reaguje na sygnały z regionu, ale podejmuje konkretne kroki, by przekuć je na decyzje administracyjne.

Poseł zapowiada, że będzie monitorować dalszy przebieg inwestycji i wspierać grajewian w staraniach o zachowanie spójności urbanistycznej miasta oraz zapewnienie odpowiedniego standardu życia w sąsiedztwie nowoczesnej infrastruktury.

 

Komentarze (13)

Co jest z tym Grajewem..przejazdy bezkolizyjne budowane są na wsiach..w mniejszych miasteczkach ...a tu same trudności i jakieś problemy..czyż Grajewo ma jako jedyne zostać ze szlabanami z poprzedniego wieku..i wywoływać śmiech bezradności...Władzy i mieszkańców..

Pan poseł Niedźwiecki doskonale wie jakie są plany w powyższej sprawie, ale żeby się czymś wykazać to pyta o to, o czym wszyscy już wiedzą. Brawo.

Mam takie pytanie do posła tak zainteresowanego sprawami Grajewa - to Pana opcja dziś rządzi więc Panie pośle czekamy na efekty tej Pana aktywności - bo pisać to i ja umiem. Pozdrawiam

Piszę przed wyborami

Transport kolejowy należy wyprowadzić poza obszar miasta. Czy ktoś zastanawia się jakie materiały są przewożone koleją i co może wydarzyć się w przypadku wykolejenie wagonów? Chcą mieć szybką kolej o dużej przepustowości to niech ponoszą koszty tej inwestycji. Ta modernizacja kolei dla Grajewa nie przyniesie żadnych korzyści a tylko same problemy i kłopoty, czy musimy na to się godzić?

Do posłów apeluję o solidarne działanie, aby konkretne działania przyniosły roztropne efekty dla mieszkańców Grajewa. Pana posła Krajewskiego proszę o większe zaangażowanie, które może szybko przynieść wymierne efekty.Panowie służycie ludziom

Super sprawą byłoby zrobienie przystanku kolejowego dla pociągów relacji Ełk - Białystok w okolicach Hadesu, może Intermarche. Jednak sporo ludzi tam mieszka , całe południe, koszarówka. Są takie rozwiązania, Pisz ma takie dwie stacje , Ruciane Nida. Mielibyśmy przystanek Grajewo Południe.

Wybory niedługo stąd ta aktywność poslów ale już niedlugo wszystko wróci do normy... czyli słodkiego lenistwa.

Najtaniej można by było wykonać przejazd bezkolizyjny wykorzystując obecny przejazd niestrzeżony w ciągu ul. Przytorowej. W okolicy przejazdu kolejowego ul. Piłsudskiego jest zbyt dużo budynków by taki bezkolizyjny przejazd mógł bezproblemowo powstać. Przejazd w ciągu ul. Przytorowej mógłby być później wykorzystany do budowy małej obwodnicy Grajewa o którą od wielu lat zabiegali mieszkańcy.

Proponowane rozwiązanie było już publikowane i to chyba na e-grajewo więc wiemy jak miało by wyglądać natomiast należało by przedyskutować czy można zrobić to lepiej.

Idealne miejsce na wiadukt nad torami jest na wysokości szkoły nr 1 największe naturalne wzniesienie nad torowiskiem. Niestety należałoby wysiedlić kilku, może kilkunastu właścicieli nieruchomości. Jedno jest pewne, że szlabanów w Grajewie na tej trasie już nie będzie. Urbaniści mogą się teraz wykazać. Rozwiązanie tego problemu zadecyduje o rozwoju podzielonego torami na pół Grajewa na przyszłe 100 lat.

do Grajewiak - "Transport kolejowy należy wyprowadzić poza obszar miasta" a czy wiesz, że Kolej w Grajewie pojawiła się w 1873 roku i właśnie była i dalej jest wzdłuż miasta, pozdrawiam

@była grajewianka czy wie pani, że dawniej rynek był lokalizowany na skrzyżowaniu głównych dróg? Tylko były inne pojazdy, inne prędkości. Teraz buduje się obwodnice.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.